torsdag den 2. februar 2012

VENICE - LINEE DI NAVIGAZIONE

LINEE DI NAVIGAZIONE

Min rejse til Venedig starter på internettet, hvor jeg Googler mig gennem byen på vandet. Jeg er interesseret i at undersøge, hvordan den fysiske tilgængelighed er, hvordan man bevæger sig rundt i den romantiske by på vandet.

Jeg støder på bykortet - "Linee di Navigazione" - som viser sejlplaner, linier og stoppesteder for Venedigs vand busser. Jeg genkender mit eget billed sprog med enkle former og stærke farver, hvilket inspirerer mig til at male mine billeder til bøgerne som bidrag til "Venice - en artists book udstilling - en vandre og gruppeudstillilng, som starter i Galleri Norht i februar 2012 og som fortsætter over sommeren til Kerteminde Toldhus for at slutte på på Åbenrå Banegård.

Min arbejdsmetode er systematisk at tælle stoppestederne i størrelser, at splitte dem ad og sætte dem sammen i en ny kontekst i andre farver med eller uden linier.

Mine artists books er bemalet pap og sat sammen som harmonika bøger i forskellige størrelser. Billederne er akrylmalerier på papir og sat ind i bøgerne med fotohjørner, de er udskiftelige
og kan ændres i rækkefølge eller skiftes ud. Bøgerne i sig selv kan tilføjes nye/flere sider i det uendelige, hvis der er behov for det.